lauantai 4. huhtikuuta 2015

myymällä vanhaa saa jotain uutta




 Jos olen hullaantunut tummansiniseen ja koralliin, olen näemmä hullaantunut myös kenkiin ja takkeihin :D Olen aina ollut se, jonka miehellä on ollut enemmän kenkiä kuin minulla. En tiedä onko enää. Olen myös se joka ei omista yhtiäkään oikeita korkokenkiä! Totta! Olisiko näin päälle kolmikymppisenä aika hankkia myös ne ;) Löysin itse asiassa jo yhdet tosi kivat nudet, mutta osaanko käyttää niitä ja koska niitä käyttäisin?
Työkavereiden innostama kuvasin kasan vaatteita ja tavaroita facebookin eri kirppiksille ja kun lompakkoon ja tilille ropisi kivasti euroja ja kaappeihin tilaa, päätin ostaa tarpeettoman tilalle jotain tarpeellista tai kivaa nyt ainakin. Kaupunkilenkkarit. Olen taas niin solastseason mutta vitsit että nuo tummansiniset lenkkarit korallinpunaisin nauhoin onkin kivan näköiset. Ja hyvät jalassa. Nyt tarvitaan vaan enää ne kevätparka ja lenkkarikelit. Lindexin pellava teepparikokoelma täydentyi, kuinkas muuten kuin korallinpunaiselle paidalla. Ihania kesällä ja miksei nyt jo neuletakin kanssa.



Toinen hullutus tai mikälie ikäkriisihankinta ovat nämä Toms:n glitterikengät. Yhden Odd Mollyn tunikan myynnillä tienatut :) Tomsin kengät ovat ihan hirmu hyvät jalassa ja viime kesän farkkukuosiset "purkkarit" olivat varmasti yhdet käytetyimmistä kengistä. Simppelit shortsit tai hame näiden kaveriksi sitten. Hyvän omantunnon näihin tuhlaamisesta saa, sillä Toms lahjoittaa jokaista ostettua paria kohden yhdet kengät niitä tarvitseville lapsille. One for One.


Kolmas tämänkin kevään juttu ovat letit. Tai ainahan olen tuon neidin hiuksia letittänyt, melkein vauvasta asti, peikkotukka kun oli, mutta nyt olen vähän harjoitellut lisää. Monesti kysyn neidiltä, mitä jos saisin letittää hänen hiuksensa. Neiti saattaa vastata, että mitäs jos vaikka huomenna :D Ei aina niin innokas malli. Välillä letitän siskon hiuksia. Hän suostuu vähemmillä mutinoilla ;) Omat hiukset ovat väriä vailla. Ennen ensi viikon juhlia nyt ainakin. Olen viime kesästä asti kasvattanut tummaa väriä pois ja letistä saa hassun kirjavan, kun puolet hiuksista on vielä tummia. 



Vaatesulkeisia on syytä jatkaa ensi viikolla. Innostuin nimittäin eilen kaivelemaan juhlamekkoni esille ja sovittelemaan ne. Jokaikinen mekko oli liian iso. Myös ne lemppari "juhla" Mollyt. Se on joko löydettävä jokin kiva uusi ensi sunnuntain rippijuhliin tai sitten  juhlittava löpöttävässä mekossa. Lasten vaatteet olivat sentään sopivat. 

Höpöhöpö jutuin Hanna

6 kommenttia:

  1. Vanhan myymisestä tulee kyllä niin hyvä mieli ja vielä jos löytää jotain noin kivaa tilalle :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin tulee ja on kiva löytää jotain mieleistä ja sopivaa sitten tilalle. Olen myös kova kierrättämään tavaraa ja vaatetta siskolle tai ystävälleni ja kokoajan on joku kassi valmiina Konttiin vietäväksi...

      Poista
  2. Pitkästä aikaa ehdin suosikkiblogeja lukemaan! Tai katsotaan miten tässä käy: täältä aloitin ja todennäköisesti jää rundi taas kesken kuten nykyään aina, syystä tai toisesta.. :o Mut hei! Sielläkin siis villiinnytty sinisen ja korallin yhdistelmästä! :D Miä oon nyt ollu muutenkin ihan värifiiliksissä koko kevään. Just taas hamstrasin kankaita pienen N:n vaateompeluksia varten, mm. geometristä ihanaa viskoosia vihreän ja roosan väreissä. Joo, kuulostaa varmaan oudolta, mutta näyttää niiin ihanalta! Mun silmään ainakin. :D Jos vaikka pöksyt pyöräyttäis. Ja siis pakko höpistä vielä sen verran, että meillä myös mies omistaa enemmän kenkiä kuin minä! Just tänään käytiin kaupungilla, tiet eriytyi hetkeksi ja kun soitin, että missäs oot niin vastaus oli että kenkäkaupassa, ostin itselleni kengät. Se on just tollanen höveli ostaja mitä kenkiin tulee. Minä taas ostan oikeastaan vaan tarpeeseen. Nytkin noilla samoilla nahkaisilla, valkoisilla Vagabondeilla tallattu kaksi vuotta. Ne vaan on niin hyvät! :) Citylenkkarit löytyy yhdet, mustat New Balancet ja toisia ihastelin Sokoksella. Mutta ei, ei voi ostaa toisia kun se olis ihan turhaa törsäystä.. Näköjään mä osaan jossain ajatella noinkin.. :D Ihanaa pääsiäistä sinne!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sininen olen jäänyt koukkuun viime kesänä ja koralli tais tulla jo sitä edellisenä. Jumitus näihin väreihin jatkuu :D Olit ommellut ihania juttuja N:lle. Teetkö vikoosi lökärit? Niitä tuntuu olevan nyt niin isoille kuin pienillekin neideille.

      Noista kengistä. Tuolla minun miehellä on niin iso jalka, että löytää monesti tosi kivoja kenkiä alesta, kun ei kai 46 ole kovinkaan yleinen koko enää. Ja monesti miehille on minusta paljon paremman näköisiä kenkiä tarjolla. Tai sitten miulla on outo maku ;) Kenkä"hullu" työkaverini pyöritteli joskus silmiään, kun kerroin miten vähän kenkiä omistan, yhdet sandaalit jne.. Nyt olen pikku hiljaa hieman päivittänyt varastojani ja kaapissa on yhtien kevätkenkien sijaan ehkä kahdet :) Ja toisaalta, eihän silloin lasten kanssa kotona olessa tarvinnut kuin goret ja saappaat, talvella töppöset.

      Poista
  3. Tai sitten voi käydä kaventamassa mekkoja ompelijalla sopivan kokoisiksi.

    VastaaPoista
  4. Mun kommentti katosi jonnekin, höh.

    No uusiksi sitten. Mullakin on glitter-Tomsit. Ihanat, mutta mun yksilöt alkavat valitettavasti olla melko huonossa hapessa. Onneksi on vielä pitsiset. Hommasin ne viime kesäksi, mutta jäätävä raskausturvotus jaloissa esti käytön. Ihana päästä tassuttelemaan niillä pian.

    Ekoiksi korkkareiksi sulle suosittelen Högl-merkkisiä, niissä on suomalaiselle sopivat lestit ja ihanasti pehmustetut sisäpohjat.

    VastaaPoista

Kiitos kivasta viestistäsi ♥